Šutjeti ili ne?

Gostujući autor

Foto: wikimedia

Zadnjih se dana sve više u pravovjernim katoličkim virtualnim krugovima govori o šutnji različitih kleričkih slojeva Crkve po pitanju obrane tradicionalnog katoličkog moralnog nauka o obitelji. Od jedne Sinode o obitelji do druge, u rasponu od godinu dana trebali bismo očekivati da će katolički kler gorjeti strastvenom obranom evanđeoskih istina te istu iskru prenositi na vjernike. No, to je čista iluzija. Osim očito nevelike grupe još uvijek vjernih pripadnika klera, okupljenog oko pet kardinala izgubljene knjige, kardinala Pella, kazahstanskog pomoćnog biskupa Schneidera te stamenih Afrikanaca i Poljaka, čini se da jedino laici shvaćaju ozbiljnost promjena koje želi nametnuti mainstream antikatolički pokret u Crkvi. Ako se pripadnici klera i ne slažu s tim promjenama, više od svih njihovih riječi vapije u Nebo šutnja običnih svećenika, redovnika, biskupa, kardinala…

Ovdje bih se koncentrirala na samo jedan primjer. On nije nikakva značajna akcija u Crkvi koja će mijenjati njenu povijest, ali može dobro poslužiti kao ilustracija povijesnih previranja: filialappeal.org odnosno Filial appeal to His Holiness Pope Francis on the future of the family. Čitatelji ovog bloga možda su i sami potpisali ovu on-line peticiju. Za one koji nisu upoznati: sadržaj stranice je on-line peticija kojom se moli papu Franju da potvrdi katolički nauk o primanju pričesti za razvedene i civilno vjenčane katolike te katolički nauk o homoseksualnosti. Potpisi će se dostaviti papi Franji uoči nove Sinode o obitelji. Namjera peticije je dobra: učinimo što možemo, svaki sa svoje strane. Peticija je možda naivna, jer malo tko vjeruje da papu Franju zanima što misli njegovo stado, pogotovo ako to stado ima drugačije mišljenje, a još manje vjeruje da će ovi potpisi utjecati na njega. No, svakoga od nas ova priča može potaknuti barem da razmislimo o tome jesmo li ozbiljni katolici ili ne.

Ono što je meni intrigantno jest odaziv katolika na jednu on-line peticiju koju može potpisati bilo tko na svijetu u bilo kojem trenutku.

Stranicu nije pokrenula neka biskupska konferencija, katolički teološki fakultet, red, institut posvećenog života ili bilo kakva klerička struktura, što bi bilo posve logično. Pokrenuli su je laici i pro-life udruge. Sa stranice se ne može očitati točan datum njenog pokretanja. Ja sam za nju putem blogova saznala krajem siječnja, kada je broj prikupljenih potpisa brojao 40 000. Danas, nakon punih 5 tjedana, prikupljeno je tek nešto više od 120 000 potpisa diljem svijeta, premda je peticija u međuvremenu postala dostupna na 10 jezika. Sto dvadeset tisuća potpisa od milijarde i 200 milijuna katolika na svijetu. Wow. Ova bijedna brojka mnogo govori o interesu vjernika, možda i o njihovom mogućem strahu, ali najviše o temeljitoj medijskoj blokadi ove peticije od strane službenih katoličkih web-stranica i portala. Mnogi vjernici su vjernici od ovoga svijeta. Mnoge vjernike naprosto ne zanima ova tema. Mnogi koje zanima – nemaju pristup internetu. Nekima koje tema zanima i imaju pristup internetu – odbojno je ikakvo potpisivanje peticija. Bezbroj je razloga zašto je broj potpisa tako neznatan. Ipak, još zainteresiranih bi moralo biti, ali je upitno mogu li doći do informacije. Nisam istraživala promiču li službeni katolički portali i siteovi ovu kampanju, no da ih ima izvan tradicionalističkih i pro-life krugova – brojčani rezultati vjerojatno bi bili drugačiji. Primjera radi, nisam primijetila da je na hrvatskoj katoličkoj virtualnoj sceni neki istaknutiji katolički portal ili stranica nekog reda barem na počecima prikupljanja potpisa objavio/la makar jednodnevnu obavijest sa linkom, a kamoli trajniju reklamu na banner. U službenim katoličkim medijima to bi se shvatilo kao opozicija i kritiziranje pape Franje, jer se papi Franji može poslati pismo bilo kojeg sadržaja, ali ne i onog u kojem ga se moli da izvrši svoju stalešku dužnost. Službeni katolički mediji kalkuliraju: načelno su pravovjerni, ali su u stvarnosti neutralni (a može li se ovdje uopće biti neutralan?) jer se boje zamjeranja  te čekaju da se stvari iskristaliziraju. Na taj način i oni stvaraju javno mišljenje koje više ne izgara za istinom, već je razumno, odmjereno i – mlako. Bloggeri su druga stvarnost; blog predstavlja virtualni underground  s posve drugačijim, neovisnim načinom funkcioniranja, pa se i za ovu peticiju uglavnom moglo saznati preko blogova. (Ipak, nedavna događanja s kanadskim bloggerom i vatikanskim dužnosnikom čak su i ovdje dovela u pitanje slobodu izražavanja drugačijeg mišljenja od partijskog.)

Uz to, ne vjerujem da na svijetu ima samo 120 000 katolika koji bi se „odvažili“ staviti svoje ime i prezime na nešto toliko virtualno i neuhvatljivo poput on-line peticije. Velike li hrabrosti staviti svoj potpis – ravna je ulasku prvih mučenika u rimsku arenu. Barem nama laicima nitko ne može uskratiti pristup sakramentima ili nas ekskomunicirati zbog nebitne on-line peticije. No, osim o osobnim nepravovjernim stavovima mnogih osoba posvećenog života, ova peticija podosta govori i o ozračju dezorijentiranosti, straha i karijerizma u kojem živi katolički kler.

Pogledajmo popis katoličkih celebrityja  koji su potpisali peticiju i čiji bi potpisi peticiji trebali osigurati nužnu vjerodostojnost. Uz ime svake osobe navedena je njena titula i društvena funkcija. Prvo eliminirajmo sve one knezove, grofove i barune uz čije ime ne stoji da su istaknuti članovi neke katoličke udruge ili institucije: po čemu su oni zaslužniji za Crkvu od Vas ili Vaše bake? Osobno mi se čini da ovo samo ruši dignitet peticije te prosječnog vjernika odbija od stavljanja svog potpisa. Drugo, eliminirajmo čelnike pro-life, tradicionalističkih i općenito pravovjernih organizacija i časopisa: od njih se očekuje potpis i sramotno je ako ga nema. Među imenima se naiđe na ponekog pisca ili novinara, istaknutog katoličkog intelektualca ili sveučilišnog profesora, ponekog političara ili suca i – bingo! – došli smo do katoličkog klera. Bit ću sitničava, no podaci su doista zanimljivi, a ova burovita zimska večer duga.

Za početak pretpostavimo da su podaci nepotpuni jer se popis nadograđuje ili se mnogi pripadnici klera nisu potpisali kao pripadnici klera, već samo građanskim imenom i prezimenom. Ipak, promatrati možemo samo javno dostupne podatke.

Prvo možemo prebrojati djelatne kardinale i biskupe: dva kardinala (R. L. Burke i J. A. Medina Estévez), dva nadbiskupa (lihtenštajnski i brazilski), te pet pomoćnih i vojnih biskupa (drugim riječima: pet biskupa bez ikakva utjecaja). Potpisanih umirovljenih nadbiskupa i biskupa – dakle, neutjecajnih biskupa kojima se ništa ne može dogoditi – također je pet. Ostalih pripadnika klera (monsinjori, kanonici, svećenici, redovnici i đakoni) je 21. Da se tu ne radi samo o „funkcionerima“ koji su sveučilišni profesori na nekom teološkom visokom učilištu ili o ponekom važnijem pripadniku nekog reda, svjedoči skroman navod „parish priest“ uz nekolicinu njih. Ukupna brojka do danas potpisanih pripadnika klera – od najnižeg do najvišeg ranga – u cijelom katoličkom svijetu iznosi 35! (Ponavljam: možda popis nije potpun!) Moram priznati da sam fascinirana. U cijelom katoličkom svijetu našlo se 35 pripadnika klera koji su se usudili staviti svoj potpis na beznačajnu peticiju. Ipak, koliko god beznačajna, ta će peticija odlučiti o njihovim budućim životima i karijerama. Potpisi vjerojatno nikada neće doći do pape Franje, ali će ih brižljivo pregledati vatikanski prelati i dužnosnici koji savjetuju i odlučuju o stvarnim potezima. Dakle, potpisani župnici iz Rumunjske i Portugala nikada neće postati biskupi. Sveučilišni profesori na papinskim teološkim fakultetima mogu očekivati da će ih se elegantno ukloniti sa katedri. Biskupi neće postati nadbiskupi, a nadbiskupi kardinali. Prije će dobiti apostolske vizitacije te bi mogli izgubiti svoje biskupije i nadbiskupije. Potpisani jadni osnivač Franjevaca od Bezgrješne padre Manelli, te kardinali R. L. Burke i J. A. Medina Estévez ionako nemaju mnogo toga za izgubiti: može ih se samo staviti u kućni pritvor, osim padra Manellija koji je već u njemu. No, njima je uostalom svejedno za osobnu sudbinu. O nacionalnim strukturama također bi se dalo dosta reći, ali ne bih o tome: dovoljno je samo to da među tim potpisima nema niti jednog iz Hrvatske. Više od svih drugih 120 000 potpisa, ovih 35 potpisa svjedoči da postoji 35 pripadnika klera u Katoličkoj crkvi koji su svjesni da neće izmijeniti ništa osim vlastite sudbine, ali da ih nije briga za to. Oni svjedoče – i to je dovoljno. Uostalom, nije li Gospodin zapovijedio: „Vaša riječ neka bude: da, da – ne, ne“? Ohrabrio nas je riječima: „Ne boj se, stado malo. Vašem se Ocu svidjelo da vam dade Kraljevstvo“. Ali, upitao je i: „Kada Sin Čovječji dođe, hoće li naći vjere na zemlji?“

Čini se da Bog mijenja načine djelovanja Duha Svetoga u Crkvi: jasno je da iz velikog broja razloga u obnovi Crkve više ne možemo računati na kler, uz rijetke dostojne iznimke. Obrana i obnova katoličke vjere polazi od odluke svakog pojedinca, a konkretnu i življenu vjeru sačuvat će jednostavne obitelji, Crkve u malom. Sv. Ivan Pavao II. je naglaskom svog pontifikata na obitelj proročki pripremao Crkvu za ovu krizu. Ne smijemo zaboraviti da će nam Gospodin uvijek dati vodstvo kroz hijerarhijsku Crkvu, bez obzira na njene uspone i padove. Nećemo ostati sami.

Budimo iskreni: umorni smo od kontroverzi i skandala te tumačenja što je neki vatikanski prelat, liberalan biskup ili svećenik htio poručiti svojim postupkom ili riječima. Bilježiti i komentirati svaki papin potez – od toga da je na općoj audijenciji zagrlio dječaka u kolicima do toga da je u privatnoj audijenciji primio transseksualni par – deplasirano je. Nismo ni papisti ni protestanti ni šizmatici. Mi smo katolici. Praćenjem takvih uznemirujućih sadržaja samo postajemo dezorijentirani, obeshrabreni i deprimirani, pa možemo doći do zaključka da je možda bolje izbjegavati slične sadržaje nego izgubiti nutarnji mir i povjerenje. Vjerojatno me cijela kriza u Crkvi i ne bi toliko zanimala da i sâma nisam obična mama jednog dječačića čiji roditelji žele imati još djece. Stoga se moram upitati: hoće li vjerske istine kojima ću kroz koju godinu kod kuće podučavati svog sina biti različite od onih kojima će biti izložen na službenom župskom vjeronauku? Vjerojatno hoće. A to će među svim ostalim razlozima biti posljedica i rječite šutnje u Crkvi. Stoga na nama roditeljima ostaje nezahvalan, ali nezaobilazan zadatak da budemo glas u pustinji.

A.

* Mogu se, a i ne moram slagati sa stajalištima gostujućih autora.
Lex

Oglasi

30 thoughts on “Šutjeti ili ne?

  1. Ja sam potpisao iako mislim da je beskorisno. Ali kao sto i autorica napisa, nije da me kosta vise od dvadesetak sekundi.

    Ovo o roditeljstvu se slazem da je roditeljima tesko, ali prvi i najveci korak je vec spoznati da im djecu nece nitko drugi u (pravoj) vjeri poducavati i da se moraju toga prihvatiti sami. Hvala Bogu, imaju vise resursa dostupnih, nego prije deset ili dvadeset godina (npr. knjiga Majko uci me moliti, knjizice Krscanski nauk, katekizam sv. Pija X. itd.)

    • Dovoljan je sasvim Katekizam Katolicke Crkve i njegov kompendij, te prije svega jasno svjedocenje vjere.

    • Ne znam zbog cega bi bilo autoricu stid, pita se legitimna pitanja.

      • Pita se legitimna pitanja? I odgovara na njih bez ustručavanja. “Stoga se moram upitati: hoće li vjerske istine kojima ću kroz koju godinu kod kuće podučavati svog sina biti različite od onih kojima će biti izložen na službenom župskom vjeronauku? Vjerojatno hoće.” Ma ne kako je nije stid, nego Boji li se Boga. A ti još jedanput pročitaj tekst.

  2. Pored pape Frane i pape emeritusa Benedikta XVI stoji slika kardinala Bureka. Otkad je on to postao novi splitski nadbiskup?

    • Ne znam kako ste stekli dojam da je to mjesto rezervirano za splitskog nadbiskupa.

      • Kao što uz Luiđija stoji Bepina, dostojno je i pravedno da uz papu stoji (nad)biskup lokalne Crkve. Kakve veze ima Split s Malteškim redom i kardinalom Burekom? Osim toga fotka je totalno deplasirana i “modernistička”. On ima puno slikovitijih, pompoznijih i dražesnijih “montura”.

      • Slazem se i tako jest u vecini crkvenih prostorija (sakristija, zupnih ureda…) i sluzbenim web stranicama zupa i nadbiskupije. Medjutim, ovo je osobni blog, po nicem nije vezan uz nadbiskupiju osim sto vlasnik blog zivi u toj nadbiskupiji. Kako je blog slobodan, nije sluzben, krajnje je beznacajan i nije vezan nikakvim crkvenim autoritetom niti lokalna crkvena vlast ima autoriteta na ovim blogom, vlasnik nije duzan postaviti sliku nadbiskupa. Nadbiskup ima postovanje, poslusnost i molitvu vlasnika ovoga bloga u svakom trenutku.

        Kardinal Raymond Burke je tu jer je osobna inspiracija vlasniku bloga. Papa Franjo je tu jer pozvao svakog vjernika na molitvu za njega samog, pa je prikladno da uz molitvu na latinskom jeziku bude i njegova slika.

        Otac Benedikt XVI je tu jer je takodjer uzor, heroj i osobna inspiracija vlasniku bloga.

        Glede fotografije kardinala Burka, ona je osoban izbor vlasnika bloga i nema potrebe da je se smjesta u koje kakve kategorije.

  3. Poštovani Lex Vivendi, budući da spadate u rijetke hrvatske “tradicionaliste” koje osobno cijenim, odgovorit ću Vam što mogu pristojnije i učtivije.
    Točno je da je ovo osobni blog i da se na njega ne protežu autoriteti crkvene vlasti. Međutim Vi ne pišete na blogu o cvijetnim livadama i planinskim bespućima, nego o katoličkoj vjeri i Crkvi. Krist je postavio svog Namjesnika na zemlji i njegova slika bi trebala biti na katoličkom blogu, a ne zato što je papa “pozvao svakog vjernika na molitvu za njega samog, pa je prikladno da uz molitvu na latinskom jeziku bude i njegova slika.”
    Ali Vam je zato kardinal Burke “osobna inspiracija”. U čemu Vam je on osobna inspiracija? Vi bi da se u Splitu služi misa u onim preodvratnim “monturama”, da izbjegnem pravi izraz?
    Fiksirali ste se na predstojeću Sinodu. Jeste li se nastojali ispravno i u katoličkom duhu o tome informirati iz relevantnih izvora ili Vam je žuti tisak svih profila, uključujući sedevakantistički, jedini izvor informacija? Zar Vi zaista mislite kao ova gostujuća urednica da kler treba pisati javne peticije papi (da, da, rekli ste da se možete i ne morate slagati s tekstom). Divota, da se ateisti i pripadnici drugih religija naslađuju i sablažnjuju, uostalom koga briga kad će svi oni u pakao. Isus je jasno rekao da ćemo “odgovarati za svaku izrečenu riječ”. Kako je to moguće kad takvi “trady” misle da su spašeni čim su izrekli jedan “Pater noster”, a s Fatimom i pet prvih subota su si “kupili počasnu ložu” gdje je bolji “visio beatifica”?

    • “Poštovani Lex Vivendi, budući da spadate u rijetke hrvatske “tradicionaliste” koje osobno cijenim, odgovorit ću Vam što mogu pristojnije i učtivije.”

      Postovani Luidji, hvala vam sto me cijenite. Sebe ne smatram tradicionalistom, vise sam puta na ovome blogu da ne volim ta politicka svrstavanja u Crkvi.

      “Točno je da je ovo osobni blog i da se na njega ne protežu autoriteti crkvene vlasti. Međutim Vi ne pišete na blogu o cvijetnim livadama i planinskim bespućima, nego o katoličkoj vjeri i Crkvi. Krist je postavio svog Namjesnika na zemlji i njegova slika bi trebala biti na katoličkom blogu, a ne zato što je papa “pozvao svakog vjernika na molitvu za njega samog, pa je prikladno da uz molitvu na latinskom jeziku bude i njegova slika.” ”

      Upravu ste i tu je Papa i s tim razlogom, a i s ovim drugim. Ali o katolickoj vjeri i Crkvi pisu mnogi neprijatelji iste pa nemaju Papu na svom blogu. Ne vidim opravdanog razloga zasto bi Papa morao biti na necijem blogu (iako na mom jest). Ta je stvar irelevantna.

      “Ali Vam je zato kardinal Burke “osobna inspiracija”. U čemu Vam je on osobna inspiracija? Vi bi da se u Splitu služi misa u onim preodvratnim “monturama”, da izbjegnem pravi izraz?”

      Vidite, bl. kardinal Stepinac mi je takodjer inspiracija i on je sluzio misu (da upotrijebim vasu terminologiju) u onim preodvratnim “monturama”.

      “Fiksirali ste se na predstojeću Sinodu. Jeste li se nastojali ispravno i u katoličkom duhu o tome informirati iz relevantnih izvora ili Vam je žuti tisak svih profila, uključujući sedevakantistički, jedini izvor informacija?”

      Ne bih rekao da sam se fiksirao na buducu Sinodu. To sto su zadnje dvije objave takvoga tipa, to je sasvim slucajno. Ja poblize pratim razne katolicke medije i informiram se iz raznih medija, a ponajprije relevatnih katolickih medija i izvora. Ne znam koji bi to bio sedevakantistickih medij na koji mislite, ali ne citam shizmatike i raskolnike.

      “Zar Vi zaista mislite kao ova gostujuća urednica da kler treba pisati javne peticije papi (da, da, rekli ste da se možete i ne morate slagati s tekstom).”

      Pa ako je sv. Katarina Sijenska pisala Papi da se vrati u Rim, ne vidim razloga zasto to ne bi cinio visokopozicionirani katolicki kler, obicni kler i laici? Crkvena povijest je puna slicnih primjera i situacija i ne znam po cemu bi nase doba bilo iznimka.

      “Divota, da se ateisti i pripadnici drugih religija naslađuju i sablažnjuju, uostalom koga briga kad će svi oni u pakao.”

      Smiono je reci da ce svi u Pakao, ja se to osobno ne bih usudio reci. Ali sto drugi misle o Crkvi nije toliko bitno, zapravo nebitno je.

      “Isus je jasno rekao da ćemo “odgovarati za svaku izrečenu riječ”. ”

      Slazem se, zato pazite sto govorite.

      “Kako je to moguće kad takvi “trady” misle da su spašeni čim su izrekli jedan “Pater noster”, a s Fatimom i pet prvih subota su si “kupili počasnu ložu” gdje je bolji “visio beatifica”?

      Iskreno, nisam bas sreo takvih “trady”.

      • Pa ako je sv. Katarina Sijenska pisala Papi da se vrati u Rim, ne vidim razloga zasto to ne bi cinio visokopozicionirani katolicki kler, obicni kler i laici?

        Bidna Kate! Dobila objavu Neba, napisala privatno pismo papi (upakirala u kuvertu sa “sedam pečata”) i postala primjer demokracije u Crkvi. Nakon javne peticije papi (dostupne oku milijarda ljudi), što je sljedeće? Referendum?

        “Ali sto drugi misle o Crkvi nije toliko bitno, zapravo nebitno je.”

        “There are not one hundred people in the United States who hate The Catholic Church, but there are millions who hate what they wrongly perceive the Catholic Church to be.”

        Nadbiskup Fulton J. Sheen

        “Smiono je reci da ce svi u Pakao, ja se to osobno ne bih usudio reci.” … “Iskreno, nisam bas sreo takvih “trady”.”

        Oprostite, očigledno netko zlorabi Vaš cijenjeni nick na takvim blogovima, (čitajući i) povremeno komentirajući (kad se već idemo praviti …….).

      • “Bidna Kate! Dobila objavu Neba, napisala privatno pismo papi (upakirala u kuvertu sa “sedam pečata”) i postala primjer demokracije u Crkvi. Nakon javne peticije papi (dostupne oku milijarda ljudi), što je sljedeće? Referendum?”

        Bidna Kate nije imala interneta. A mozda je pokretac ove peticiji imao takodjer objavu Neba, to cemo znati za koje stoljece.
        Nisam stekao dojam da se ovdje radi o demokraciji, prije o sprijecavanju iste, tj. da se ostane vjeran Nauk Crkve. Referendum je stran Crkvi kao i demokracija.

        Dosta lijep citat s.o. nadbiskupa Sheena, ali ne vidim kako on ukazuje na to da je bitno sto drugi misle o Crkvi.

        “Oprostite, očigledno netko zlorabi Vaš cijenjeni nick na takvim blogovima, (čitajući i) povremeno komentirajući (kad se već idemo praviti …….).”

        Ako biste mi mogli ukazati gdje to se zlorabi moj “cijenjeni” nick, bio bih vam zahvalan. U Hrvatskoj sam komentirao na 3 bloga Caritas et Veritas (sad je ugasen), Splendor Domini i blogu Tome blizanca. I sjecam se da sam u pocecima komentirao na blogu Christus Rex, ali tada nisam znao da se radi o polusluzbenom glasilu shizmatika.

        Iako me ne bi cudilo da neki ljudi zloupotrebljuju moj nick za komentiranje.

  4. Čestitam autorici teksta na legitimnim i realno postavljenim pitanjima.Nažalost stanje jest ozbiljno, puno više nego što neki to misle.Ovaj gore tip ima drskosti postaviti pitanje kako autoricu nije stid, a tip koji se zove Luiđi, kardinala Burka u svom mediokritetstvu naziva burekom.To su dovoljni pokazatelji svijesti i savjesti ljudi koji se nazivaju katolicima.Realno, nas je puno manje, no što mislimo, a to će se vrlo brzo iskristalizirati.Kardinal Burke je meni, kao i tebi Lex, uzor i inspiracija, i kao što je nedavno rekao, na hipotetsko pitanje, što bi učinio kada bi i sam papa ustao u promjenu nauka, njegova dužnost je reći ne.Potpuno je irelevantno tko je taj koji zahtijeva promjenu pozicije, stajališta, ili evoluciju kako mudraci vole reći, jedini odgovor na to je onaj sv.Pavla u poslanici Galaćanima: “Ali, kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s neba navještao neko evanđelje mimo onoga koje vam mi navijestimo, neka je proklet” (Gal 1,8).

    Ponavljam nije bitno kako se zove i koju titulu ima, osoba koja nam govori o nekakvom pastoralno-milosrdnom prericanju starih riječi u nove situacije, svaki katolik ima KKC i Magisterij.Tu je jasno i više puta ponovljen nauk, koji nije promjenljiv, i nikad neće biti.Sve drugo, nije i nema veze sa katoličkom vjerom.

    • “Onaj gore tip” te pita Max: Što možeš reć na koji to način Papa Franjo mijenja (želi mijenjati, ide za tim da ga mijenja) nauk Sv. Crkve? Konkretno, bez zečeva i sl. gluposti, i svakako bez pola metra texta. Konkretno. Druga stvar – Autorica teksta je zlonamjerna. Zlonamjerna. Treće – Kada sve ovo prođe, Sinoda i bla bla, pa u konačnici kada prođe i pontifikat ovoga Sv. Petra naših dana, i kada se NIŠTA od toga čega se pribojavaš (a autorica teksta priželjkuje) ne dogodi, ti i tebi slični će reći da je to tako upravo radi kardinala i drugog klera i laika (ja ih drugačije zovem, ali eto, da nemoram odah ujutro tražit prezbitera da me ispovjedi, suzdržat ću se) koji su javno pljuvali Kristova namjesnika na zemlji (naravno, tvoje riječi će biti da su mu sugerirali, eventualno prigovarali ) i na koncu Papa nije imao hrabrosti ništa učiniti (promjenit). I još nešto za kraj, nešto što izbjegavate kao demon tamjan svi vi koji tako zdušno plju… kritizirate Papu Franju – Veliki Benedikt 16.,moj najdraži Papa, i Papa Franjo se u nauku ne razmimoilaze, ni u čemu, i to znate svi (ili Benedikta držite kukavicom i lažovom), i još – Papa Benedikt na 2.Vatikanski Sabor gleda sa velikom ljubavlju i vidi ga kao Svetim Duhom nadahnutog i vođenog. To je istina, to su njegova promišljanja i u konačnici njegove riječi. E da, ni najmanje, ali baš ni najmanje Papa Benedikt nije nekakav veći “tradicionalist” od Pape Franje. Bergoglio je svećenik starog kova kao i Ratzinger, tvrd i nepokolebljiv u nasljedovanju Krista ( razlika očita je jedino u temperamentu, Latinoamerikanac i Njemac) , za razliku od Burkea i njemu sličnih, koji su na centimetar od Samo Pismo.

      • Vidim dobro vam idem pljuvanje po svima, na vasem mjestu bih se ispovijedio, ali cini mi ste da ste po rijecniku neokatekumen, sto objasnjava dosta toga. Autorica nije zlonamjerna, nego iskrena i pita se pitanja koji se pitaju stotine tisuca katolika.

        Puno ste gluposti napisali, ne da mi se uopce osvrcati na tekst.

        Sto se tice mijenjanja Nauka, pa i papa Pavao VI je bio pod pritiskom da ucini smrtni grijeh dostupnim svima, ali je Duh Sveti okrenuo stvar u pravom smjeru. Tako i Franjo nece nista promijeniti, ali da ce prica oko promjene dovesti do promjene u shvacanju Nauka Crkve i slabljenju discipline, to se vec dogadja.

      • Vjerujem da vam se neda osvrćati na tekst. I naravno, napad je najbolja obrana. Ja pljujem po svima??? Pa pljuvanje u mom tekstu nebi pronašli ni Žarko Puhovski i Zoran Pusić zajedno! Al dobro. Ja sam, vjerujem na ne baš lijep način, izrazio žalost zbog toliko izražene neljubavi (umotane u lijepi papir) prema Pastiru Katoličke Crkve. Vi me zbog toga nazivate pljuvačom, a nekakvu “nevinu” peticiju “zabrinutih katolika” upućenu Svetom Ocu smatrate glasom razuma i u tome nevidite ništa sporno i provokatorsko? Ma divota. “…ali da ce prica oko promjene dovesti do promjene u shvacanju Nauka Crkve i slabljenju discipline, to se vec dogadja.” Po čemu? Gdje to? Kod koga? Kod vjernika profila sličnog onima što na vijest o nemoralu nekog katoličkog svećenika odmah otrče u najbližu protestantsku zajednicu? To da. Ali moram reći da sam se i nasmijao na komentar o tome da sam vjerojatno neokatekumen. Pretpostavljam zato što sam prezbitere nazvao prezbiterima? Mada mi ono ono da to objašnjava puno toga nije jasno.

    • “Bidna Kate nije imala interneta.”

      Bidna Kate je bila SVETICA i znala je da papa nije njezina “štraca” po kojoj svatko može gaziti. Točno je da u ono vrijeme nije bilo interneta, ali kad je nešto dostupno “svima”, onda je ekvivalentno tome u ono vrijeme ona mogla biti “ćakulona, lajona”.

      “Dosta lijep citat s.o. nadbiskupa Sheena, ali ne vidim kako on ukazuje na to da je bitno sto drugi misle o Crkvi.”

      Izuzetno je bitno što ljudi izvan vidljivih granica Crkve misle o njoj jer su to duše potrebne spasenja (iako “završnu riječ” o svačijem određenju ima Krist), jer ako u njoj ne vide Kristovu Zaručnicu, kako će doći do Zaručnika?

      “Ako biste mi mogli ukazati gdje to se zlorabi moj “cijenjeni” nick, bio bih vam zahvalan. U Hrvatskoj sam komentirao na 3 bloga Caritas et Veritas (sad je ugasen), Splendor Domini i blogu Tome blizanca. I sjecam se da sam u pocecima komentirao na blogu Christus Rex, ali tada nisam znao da se radi o polusluzbenom glasilu shizmatika.”

      Taman sam krenuo u “ofenzivu”, kad pročitah zadnju rečenicu. Dragi moj Splićanine, nemojte čitati sve doslovno, jer to nije karakteristika Splićana, nego nastojte shvatiti bit. Tvrdnje koje sam naveo da svi nekatolici završavaju u paklu i oni koji misle da jezičinom mogu mlatiti kako im se prohtije (lagati, klevetati i sl. koga god požele), upravo takvi se nalaze na takvim blogovima koje Vi čitate i na njima komentirate. Na početku sam naglasio da Vas osobno cijenim jer su Vaši komentari i razmišljanja uravnoteženi, ali nemojte se praviti (ili da ispunim one točkice u gornjem postu – blesavi) da za takve “trady-ije” ne znate. Svi su oni obavili “pet prvih subota” i izrecitiraju povremeno koju molitvu na latinskom, pa naravno da su “spašeni”. Samo budala bi onako grlato pljuvala po svemu i svakome da nema “sigurnost” spasenja.

      • Lex,

        Johan B. Vam je poslao vrlo sadržajan i razuman post. Splićani imaju “duge jezičine” (u pozitivnom smislu) i trebali ste mu u skladu s tim odgovoriti, a “tradicionalisti” na sve ono što im “ne ide uz dlaku” reagiraju mrzovoljom, osobnim napadom, etiketiranjem i uvredama. Vaš blog čitaju ljudi, ne trebaju Vam takvi ispadi.

      • “Bidna Kate je bila SVETICA i znala je da papa nije njezina “štraca” po kojoj svatko može gaziti. Točno je da u ono vrijeme nije bilo interneta, ali kad je nešto dostupno “svima”, onda je ekvivalentno tome u ono vrijeme ona mogla biti “ćakulona, lajona”.”

        Pa reklo bi se po ovome da ste vi neki tradicionalist. Vremena se mijenjaju i inicijative su u sustini iste, ali metode djelovanja su razlicite. Nitko ne smatra ovdje Sv. Oca time kako ste ga nazvali, nego se ovdje djeluje na sasvim legitiman nacin i postavljaju se pitanja koja su legitimna. Ne vidim ovdje uopce problema i smatram da nema smisla uopce protestirati protiv ove akcije kad je sam Papa Franjo pozvao vjernike da ga korigiraju, kritiziraju i slicno. To sto to dobar dio katolickog i inog svijeta nije shvatio i nije ga tu poslusao te su se proglasili braniteljem Pape cak i od njega samog, to je vec posebna tema o kojoj bi se dalo naveliko pisati.

        “Izuzetno je bitno što ljudi izvan vidljivih granica Crkve misle o njoj jer su to duše potrebne spasenja (iako “završnu riječ” o svačijem određenju ima Krist), jer ako u njoj ne vide Kristovu Zaručnicu, kako će doći do Zaručnika?”

        Da je Isus mislio o tome sto ce drugi misliti kad je tjerao trgovce iz Hrama, bi li ikad ucinio to sto je ucinio. Nije bitno sto drugi misle o Crkvi, jer ako smo mi auteticni svjedoci Crkve ljudi ce u nama vidjeti istinu i biti privuceni istom, a ako se prilagodjavamo svijetu onda cemo zajedno sa svijetom i propasti.

        “Taman sam krenuo u “ofenzivu”, kad pročitah zadnju rečenicu. Dragi moj Splićanine, nemojte čitati sve doslovno, jer to nije karakteristika Splićana, nego nastojte shvatiti bit. ”

        Ja nisam Splicanin, ja samo tu zivi vec duze vrijeme.

        “Tvrdnje koje sam naveo da svi nekatolici završavaju u paklu i oni koji misle da jezičinom mogu mlatiti kako im se prohtije (lagati, klevetati i sl. koga god požele), upravo takvi se nalaze na takvim blogovima koje Vi čitate i na njima komentirate.”

        Vecinom su to jedni te isti ljudi s razlicitim nikovima koji nemaju pametnijeg posla. I ti isti ljudi smetaju najistaknutijim clanovima tradicionalistickog pokreta u Hrvatskoj (onoga u jedinstvu s Crkvom).

        To sto ti pojedinci unistavaju svaku objavu u sekciji komentara, to ne znaci da su objave bloger lose ili da bloger ima ista misljenja ili da drugi koji tu dolaze podrzaju iste. Ja kad komentiran uglavnom sam takodjer napadnut od isti jer komentiram nesto sto se tim pojedincima ne svidja.

        “Na početku sam naglasio da Vas osobno cijenim jer su Vaši komentari i razmišljanja uravnoteženi, ali nemojte se praviti (ili da ispunim one točkice u gornjem postu – blesavi) da za takve “trady-ije” ne znate.”

        Kao sto rekoh radi se o pojedincima. Svojevrsnim donkihotskim krizarima.

        “Svi su oni obavili “pet prvih subota” i izrecitiraju povremeno koju molitvu na latinskom, pa naravno da su “spašeni”. Samo budala bi onako grlato pljuvala po svemu i svakome da nema “sigurnost” spasenja.”

        I ja sam obavio pet prvih subota i 9 prvih petaka. Ne smatram to nicim losim, ako je Gospodin obecao sigurnost, vjerujem da ce on to i ispuniti

        No, slazem se s vasom zadnjom recenicom. To je vise problem oholosti i protestanskog duha pobune protiv svakog autoriteta. Ponasaju se kao da buducnost Crkve ovisi o njima samima, kako baba Jaga to lijepo kaze u predzadnjoj objavi na Tominom blogu.

      • Sto se tice Johan B, on je onaj drugi spektar koji je takodjer problematican. Kao sto ne bih odgovorio na provokacije jednog internet krizara tako necu ni njegove. Ne smatram njegov pristup sadrzajnim niti razumni, nego oholim i bezobraznim. Ad hominem napadi i uvrede autorice zbog teksta koji nosi kojekakva promisljanja i pitanja i to nije prvi put da g. Johan to cini.

  5. Lex,

    Bidna Kate je bila svetica i to je u cijeloj priči jedino bitno. Je li ona imala autentičnu objavu ili ne ili je to bio samo izvanjski vid njezine unutarnje projekcije, nije na nama da sudimo, poglavito nakon tolikog vremenskog odmaka. Čak da je i to bila autentična objava, sud u ovoj priči oko nje donosi tadašnji papa – mogao je poslušati ili ne, ili bi se neki drugi papa za “sto” godina vratio u Rim. Što god da je odlučio glede toga, ne bi sagriješio. Upravo sveci su naglašavali potpunu poslušnost Učiteljstvu Crkve o pitanje autentičnosti ukazanja (npr. sv. Faustina Kowalska, gdje joj sam Krist kaže da bude poslušna ispovjedniku, a ne privatnoj objavi). To je i jedan od kriterija autentičnosti.
    „Sotona se može zaogrnuti plaštom poniznosti, ali on ne zna kako nositi plašt poslušnosti“ (Dnevnik, par. 939).
    I ja sam obavio prve petke i subote i također to ne smatram ničim lošim. To spada zaista u rang pobožnog vjerovanja, dok sam Gospodin u “službenoj” objavi svojevrsnu “predestinaciju” ničim nije obećao, naprotiv: “Tko ustraje do konca, taj će se spasiti”.
    Ljudi koji čitaju “tradicionalističke” blogove, poglavito “središnji” blog, znaju da komentatori i bloger razmišljaju “unisono”, sve drugo su samo “finece”. Vi to možete pobijati, ali nemojte vrijeđati intelekt onih koji to čitaju. Razumjeli smo se. Najžalosnije je da u cijeloj priči, jedna “baba Jaga”, kako sebe naziva, “otpadnicom”, komentira kao istinska katolkinja.

    • Luidji

      Sve sto ste rekli slazem se, ali to mi se nikako ne protivi ovoj inicijativi koju pokrenuli laici. Papa Franjo je upravo tip pastira koji bi to i poslusao, tako da je upravo ovo jako dobar nacin i prikladan. Bogu hvala na njemu i molit cu da uspije.

      “Ljudi koji čitaju “tradicionalističke” blogove, poglavito “središnji” blog, znaju da komentatori i bloger razmišljaju “unisono”, sve drugo su samo “finece”. Vi to možete pobijati, ali nemojte vrijeđati intelekt onih koji to čitaju. Razumjeli smo se. Najžalosnije je da u cijeloj priči, jedna “baba Jaga”, kako sebe naziva, “otpadnicom”, komentira kao istinska katolkinja.”

      Nekada sam i sam tako mislio, ali posto poznajem neke ljude iz toga kruga i “sredisnjeg” blogera, mogu sa sigurnoscu reci da se oni po mnogo cemu razilaze te njihovo misljenje nije unisono. I smatram vecinu njih dobrim ljudima i imam razumjevanja prema njima, narocito “sredisnjeg”. Steta sto se njih u Crkvi ne nastoji pozvati i docekati kao “bracu” protestante i s pastoralne strane izaci im u susret.

      • “Bogu hvala na njemu i molit cu da uspije.”

        Ne znam odakle ste podrijetlom, ili je ovo samo “vlaški trik”, ali ste me s ovim razoružali.

        Glede dotičnog bloga, svi oni djeluju “unisono” kad treba napadati sve od 1962. godine pa na dalje, čak su i fotke na blogu, kako kaže baba Jaga, “demode”. Ipak, svi se oni razlikuju po vlastitoj teologiji, samo jedan od njih nema vlastitu teološku školu, nego *sluša* (doduše što kaže Fellay i “drugovi”). Ukratko, jedan veliki cirkus. I onda se čude kako u eri interneta, “tradicionalista” u Hrvatskoj ima beznačajan broj.
        “Da nisam došao i da im nisam govorio, ne bi imali grijeha; no sada nemaju izgovora za svoj grijeh.”
        Protestani i “Srbi” (pravoslavci na ovim prostorima) se spram Katoličke Crkve ponašaju onako kako su ih “mater i ćaća” naučili. “Tradicionaliste” nisu “mater i ćaća” tako naučili. Zato njihov grijeh ostaje.
        Papa Benedikt XVI je tradicionalistima širom otvorio vrata i očinsko srce, pljunuli su i na njega. Imate li Vi kakvu pastoralnu sugestiju? Neću po stoti put ponavljati da Vas cijenim, pa me zanima Vaše mišljenje. I sami znate da ste Vi stvarni “Don Quijote” na tim blogovima, pa su Vam čak skovali i kovanicu.
        Eto, kako Vi vidite rješenje?

      • “Glede dotičnog bloga, svi oni djeluju “unisono” kad treba napadati sve od 1962. godine pa na dalje, čak su i fotke na blogu, kako kaže baba Jaga, “demode”. Ipak, svi se oni razlikuju po vlastitoj teologiji, samo jedan od njih nema vlastitu teološku školu, nego *sluša* (doduše što kaže Fellay i “drugovi”). Ukratko, jedan veliki cirkus. I onda se čude kako u eri interneta, “tradicionalista” u Hrvatskoj ima beznačajan broj.”

        Nemam komentara, ostajem pri svome misljenju.

        “Papa Benedikt XVI je tradicionalistima širom otvorio vrata i očinsko srce, pljunuli su i na njega.”

        Ne bih se slozio da su pljuvali na njega. Problem je kako mi se cini u tome sto provedba Summorum pontificuma biva skoro pa nemoguca u mnogim biskupijama.

        “Imate li Vi kakvu pastoralnu sugestiju? Neću po stoti put ponavljati da Vas cijenim, pa me zanima Vaše mišljenje.”

        Pa nastojati pastoralno raditi oko potreba tradicionalista i onih kojima je srcu draga misa po izvanrednom obliku. Vrlo jednostavno, ako traze svecenika koji ce sluziti misu po izvanrednom obliku nek im se dade jer imaju to pravo, kako stoji u motupropiju. Neka ih biskupija prihvati na razgovor kada traze. Neka pomocni biskup dodje u vizitaciju, neka upozna te ljude. Sto vise pastoralne brige, to manje onih koji idu dalje od Crkve po pitanju tradicionalizma.

        “I sami znate da ste Vi stvarni “Don Quijote” na tim blogovima, pa su Vam čak skovali i kovanicu.”

        Da, moze se tako reci. Lex Caritas Zelic 🙂 Ponosim se time.

      • >čak su i fotke na blogu, kako kaže baba Jaga, “demode”.

        A što ste se vi uhvatili babe Jage! Još mi samo to treba da se preko mene počnete prepucavati i koristiti moju nepretencioznu i laganu zafrkanciju o demode fotkama za pronalaziti u njoj kojekakva dublja značenja! 🙄 Pa da budem jasna i glasna ovaj tren i za ubuduće – moja primjedba se ticala samo slika i ničeg više, bila je lagana šala i tko u tome pronalazi nešto više neka odmah zna da to sam konstruira i da koristi mene za proturanje svojih teza. Protiv moje volje!

  6. Javljam se kao autorica teksta, premda izbjegavam komentiranja po blogovima. Ono što je ovdje znakovito jest potpuno neshvaćanje dvojice komentatora (Johana B. i Luiđija) o tome što se tekstom htjelo reći. Sve se svelo na dihotomije između “tradicionalista” i ostatka Katoličke crkve (o čemu u tekstu nije bilo niti jedne riječi; dakle, umjetni su konstrukt komentatora), etiketiranje bloggera Lexa i načina vođenja njegovog bloga te autorice koju se osobno uopće ne poznaje. To je vizura te dvojice komentatora. S obzirom na razinu uljuđenosti i kulture dijaloga koju su pokazali (o bratskoj ljubavi da ne govorim), uopće ne želim odgovarati niti jednome od te dvojice. Samo bih potcrtala sljedeće: moja pitanja nisu pitanja tradicionalista. To su pitanja i bojazni koje može imati bilo koji katolik koji vjeruje i prakticira puninu nauka Crkve, bez obzira na obred. A to su mi potvrdili i neki čitatelji koji nemaju nikakve sa TLM. Svi smo mi prvenstveno katolici, a onda sve ostalo (neokatekumeni, fokolari,…).
    Također, mislim da mi – vjernici s terena – imamo pravo postaviti pitanje poput: zašto svećenici na nedjeljnim Misama izbjegavaju govoriti o moralnom nauku Crkve – pogotovo ako su čitanja direktno povezana s njim? Ili zašto djecu na župnoj pripremi za krizmu svećenik uči o budizmu, ali djeca istovremeno ne znaju objasniti niti jedan članak Apostolskog vjerovanja niti znaju zašto Crkva naučava nerazrješivost katoličkog braka (istinit primjer iz mog okruženja)? Ovakvih primjera ima mnogo, svatko od nas ih može navesti. Ako mi netko pripisuje zlonamjernost – to je njegov, a ne moj problem.

  7. Lex,

    Sve su to oni imali, i misu i, da se tako izrazim, vrhunskog svećenika i uzastopno su “rigali vatru” po svemu i svakome. Može li grupica koja neprestano “divlja” imati prava? Vi ćete reći po doslovnom tumačenje Motuproprija – ima, a ja mislim da nema. Ne u nadmudrivanju oko Motuproprija, nego “divljaštvo” nema prava i točka. Budimo realni, svi su oni mladi i rođeni nakon Drugog vatikanskog koncila Oni nisu sentimentalno vezani za prijašnji obred. “Isisali” su to sa shizmatičkih i sedevakantističkih stranica i misle da imaju prava “lajati” na osnovu nekog slova na papiru Motuproprija. Pa stanite malo, nije zagrebački kardinal njihova prćija kojem će oni određivati stanje u nadbiskupiji.
    Bilo što objašnjavati nekome, tko jutro provede čitajući shizmatičke i sedevakantističke stranice na engleskom jeziku, a popodne to izriga na hrvatskom blogu, je neučinkovito i bespredmetno. Ne postoji tu nikakakvo pastoralno djelovanje. Fellay se *možda* pokušao približiti Crkvi, pa su ga “njegovi” srezali od vrha do dna.Tradicionalizam gotovo u cjelini je jedna pretužna priča.

    • Svakako, to je vase misljenje. Ja se ne slazem s njime jer ga ne smatram tocnim. Svoje sam rekao.

      Svako vam dobro, Luidji.

Komentari su isključeni.