Fra Bono Šagi: Liturgija se pretvorila u zabavu

Portal evarazdin.hr objavio je intervju s poznatim hrvatskim kapucinom fra Bonom Šagijem u dva dijelao povodom odlikovanja koje je 30. lipnja primio od predsjednika RH Ive Josipovića za osobite zasluge u znanosti i njezino promicanje u Hrvatskoj i svijetu . Iznosim dva zanimljiva komentara (naglasci moji i komentari u crvenom su moji):

– Što mislite, što je uzrok tomu da ljudi danas često kažu “Vjerujem u Boga, ali u crkvu ne hodam” i koliko su zato odgovorni svećenici koji tijekom svojih formativnih godina nisu iskusili realan život pa se ne znaju približiti ljudima?

Neki su razočarani crkvom zato što su mislili da će crkva voditi nekakvu politiku. Svećenik bi, s druge strane, morao u svemu biti otvoren Riječi Božjoj, koja je stvaralačka i pobudnica u nama – koja nas potiče na dobro. Za svećenika je najvažniji asketski način života, što se sada zanemaruje. Ako se mladi odgajaju hedonistički, gdje je sve samo zabava – pa se i liturgija pretvara u zabavu [!], onda mi tonemo. Zato je papa Franjo izbjegao raskoši i ide na “običan način” [možda aludira da je liturgija pape Benedikta bila raskošna i zabavna?]  . Mi moramo Riječ Božju prenijeti u kontekst vremena, da ona bude pobudna i da čovjeka potiče “Dobar budi, čovječe!”.

– Oni koji ipak idu u crkvu na neki način se getoiziraju, a glavnu ulogu pri svemu tome igra sentiment. Pjeva se, veseli, kao što i sami kažete, super zabavi, ali gdje je tu konkretno djelovanje?

U ovih 50 godina od početka Koncila 1963. puno toga je iskrivljeno [Tko bi rekao čuda da se dese.. pa i ovo netko prizna, a još se preziva Šagi i kapucin je. No možda iz njegove perspektive nismo se dovoljno odmaknuli od pretkoncilskog doba?]. Ako se svećenik s oltara ponaša kao klaun koji dirigira, pjeva, radi ovo, ono… to je iskrivljeno. Misa se pretvori u nekakav koncert, bubnjanja… Ja sam bio među prvima koji su počeli provoditi tu koncilsku obnovu i mi smo to sasvim drukčije zamišljali [tko je prvi počeo s obnovom taj joj je očito i udario ton ili se varam].

Ostatak pročitajte ovdje – prvi dio i drugi dio.

Oglasi

One thought on “Fra Bono Šagi: Liturgija se pretvorila u zabavu

  1. Pingback: Petak, 11.7.2014. – uz jutarnju kavu preporučujemo | Quo Vadis Croatia

Komentari su isključeni.