Tradicionalna latinska misa u sličicama

Prije par godina sam jednom svećeniku pomagao oko jedne knjige pripremajući neke slike. Među slikama koje mi je dao za obradu našle su se i ove što ćete sada pregledati. Naravno, ja tada nisam imao pojma što je tradicionalna latinska misa. Slike su mi bile fascinante, ali uvijek sam se pitao zbog čega je svećenik okrenut prema oltaru i gdje su ovi ostali dijelovi u “normalnoj” misi.

Danas ove sličice su za mene jedno novo otkriće. Pomažu mi pri samom shvaćanju tradicionalne liturgije i njene teologije. Zbog toga ih, dragi čitatelji moga farizejskog bloga, želim s vama podijelit. Slobodni ste ih sve preuzeti i dijeliti. Sličice su vrlo visoke kvalitete i mogu se printati na A3 format i neće puno izgubiti na kvaliteti.

Ako su vas se sličice dojmile, ostavite komentar dolje.

Farizej

messa1 messa2 messa3 messa4

messa5 messa6 messa7

messa8

messa9

messa10

messa11

messa12

messa13

messa14

messa15

messa16

messa17

messa18

messa19

messa20

 

 

Oglasi

7 thoughts on “Tradicionalna latinska misa u sličicama

  1. Meni su sličice djetinjaste,za dob prve pričesti 🙂 Inače,zašto uopće stavljati u pitanje odluke Vatikanskog sabora? I to mi je znak djetinjastosti,krščanske nezrelosti.Možda da u svojoj oholosti preispitamo i ostale sabore i njihove odluke? Tko se može okoristiti time da promatra Sv. misu,a ne sudjeluje? Zar će sudjelovati samo poznavaoci latinskog,a njihova djeca i bake molit krunicu?
    Inače i meni jako smeta nagrđivanje sv. mise svjetovnim pjesmama,umjesto psalmima i sl. nedostojno pjevanje,homilije koje nisu kako treba i sl.

    • Poštovana Mirjana,
      ključna riječ “meni”. S obzirom na postmodernističku umjestnost ove sličice su djelo neprocijenjive umjetničke vrijednosti.

      Inače, ovdje nitko ne dovodi odluke II. vatikanskog koncila u pitanje. Znak djetinjatosti i kršćanske, a pogotovo katoličke nezrelosti i infantizma je nepoznavanje odluka II. vatikanskog koncila i postkoncilskih papa. Naime, liturgijska reforma Pavla VI nije djelo koncilskih otaca nego njega samoga. Druga stvar, stari obred kako je papa Benedikt XVI. nikad nije bio ukinut niti zabranjen. Treća stvar, isti papa je dao svakome svećeniku pravo služi misu koja se služila 1700 godina od pape Grgura Velikog do 1969. Četvrta stvar, nekada je pametnije šutjeti nego svašta govoriti – to što vi ne poznajete liturgiju o kojoj je bl. Ivan Merz napisao svoje najljepše rečenice, na kojoj su stasali mnogi sveci, koja je bila dio mnogih naroda i čiju je kulturu oblikovala, te si onda uzimate za pravo prosuđivati vjeru jedne bakice i djece, odaje vas kao iznimno oholu osobu koja osuđuje druge zbog vlastite duhovne ograničenosti i neznanja.

Komentari su isključeni.