Žene vladaju Crkvom

Sveti otac Franjo je u svom već sada povijesnom intervjuu u zrakoplovu najavio da treba promisliti o boljoj teologiji žene u Crkvi, kao i položaju. To je na tragu bl. Ivana Pavla II. i njegove teologije tijela i svakako je poželjno dati jedan novi teološki pogled na ženski spol u kršćanstvu, naravno da to sve bude u skladu s Tradicijom.

No, zapitao sam se neki dan na Misi, jesu li žene doista u lošijem položaju od muškaraca u Crkvi? I onda sam ugledao sakristanku i tada je kliknulo.

Jedina pozicija u Katoličkoj crkvi do koje žene ne mogu doći jest pozicija svećenika, biskupa i pape. Sve ostalo one su i više nego prisutne.  Nemanjka ih u papinskim komisijama niti kao profesora na katoličko-bogoslovnim fakultetima, niti kao predsjednica Caritasa, niti voditelja pastoralnih centara niti župskog odbora i većina su skoro u svim biskupijama.  No, spustimo se u svakodnevnicu.

U crkvama gdje idem na Misu žene su uglavnom sakristanke, remete, ministrantice,  čitači, predmoliteljice krunice, različitih pobožnosti, žene su izvanredni dijelitelji pričesti,  voditelji zborova i na svim su funkcijama. Jedino u isusovačkom samostanu nemaju nikakve funkcije. Muškaraca gotovo i nema više na funkcijama koje su bile isključivo muške do prije 50 godina.

Žene su također glavne u svim pokretima  (osim tradicionalističkom)  i molitvenim zajednicama ponajprije karizmatskom.  Žene su najčešće u društvu svećenika. I tako dalje, da ne nabrajam više, mislim da ste shvatili poantu.

Čini se također, da se one tih pozicija grčevito drži. Tako u mojoj župi jedna žena u kasnim srednjim godinama obavlja čitanja i ne pušta ih nikome. Pitam se što bi se desilo kada bih recimo ja se ponudio preuzeti recimo molitvu vjernika?

Dakle, bit je u tome da su muškarci istisnuti sa svih pozicija i kada vide silne žene obeshrabre se i vide da tu nemaju što tražiti. No, problem leži i u nedostatku muževnosti  i razuma u cijeloj Crkvi, kako u teologiji tako i liturgiji. Sve je nabijeno emocijama, nekom umjetnom blagošću, nježnošću.  Muško jednostavno vidi da se tu i nekako ne uklapa.  I tako se stvorio i dojam da je vjera za slabiće i žene.  Znam po sebi.

Kako je na najnižoj razini u hijerahiji, tako je i najvišoj.

Zapravo, mi imamo krizu muževnosti u Crkvi. Nedostatak „ muževa na dobru glasu, punih Duha i mudrosti“  (Dj 6,3).

Članak koji preporučam The Devirilization of the Liturgy in the Novus Ordo Mass.

Lex Vivendi

Oglasi

4 thoughts on “Žene vladaju Crkvom

  1. “Žene su također glavne u svim pokretima (osim tradicionalističkom)…”
    To je znakovito, zar ne?

    “No, problem leži i u nedostatku muževnosti i razuma u cijeloj [dodaj: pokoncilskoj] Crkvi, kako u [dodaj: novoj] teologiji tako i [dodaj: novoj] liturgiji. Sve je nabijeno emocijama… Muško jednostavno vidi da se tu i nekako ne uklapa. I tako se stvorio i dojam da je vjera za slabiće i žene.

    Zapravo, mi imamo krizu muževnosti u Crkvi…”

    Kod tradicionalnih katolika i družbi nema takvih problema, a zašto? Zato što se oni drže onog što je Crkva uvijek naučavala, kako se uvijek molila i slavila liturgiju. Oni su u punom smislu nastavak Crkve kakva je uvijek bila.
    Tu je rješenje većine problema današnje Crkve – povratak Svetoj Tradiciji, vjekovnoj baštini i obilju milosti koje je ukradeno većini katolika.

    • Mateo, zbog tvojih radikalnih tradicionalističkih i skoro sedevakantističkih stavova ne shvaćam tvoje komentare ozbiljno i zamolio bih te da se ne trudiš uopće komentirati. Hvala.

  2. Pingback: Kasper predlaže da žene dobiju veću ulogu u Kuriji | Quo Vadis Croatia

Komentari su isključeni.